20 Temmuz 2010 Salı

Erkekler biz kızları kıyafetimizle değerlendiriyordu.

Türbanlı bir arkadaşıma niçin kapanıyorsun, siz erkeklerle de konuşmuyor musunuz diye sorduğum zaman. Kendine güveni tam olarak bana şu cevabı vermişti: “Erkeklerle konuşuyoruz, sinemaya gidiyoruz, hayatın her alanında varız. Ve varolmak için örtünüyoruz” demişti. İlk başta anlayamamıştım bu cevabını ama üniversitede aynı sınıfta olduğun arkadaşım kendimi örtüsüyle koruyordu. İkimizde aynı tanrıya inanıyorduk o tanrısının bunu emrettiğini söylüyordu. Ben ise bunu komik buluyordum ve bizim tanrımızın insanların kıyafetlerine değil yaptıklarına bakacağını söylüyordum.

Bir kadın olarak okuldaki erkeklerin kapalı olan bu arkadaşıma olan davranışları ilginç gelmişti bana. Kendisini örtüsüyle koruduğunu söylemişti ve bu doğruydu. Erkek arkadaşlar okuldaki kızlarla giyimlerine göre diyalog kuruyorlardı. Sizinle aynı masada karı-kız muhabbetti yaparken türbanlı olan arkadaşın yanında namuslu erkek triplerine giriyordu. Bu kocaman bir yalandı ve bunu hepimiz adımız gibi biliyorduk. Ben arkadaşın iğrenç fantezileriyle zihnimi kirletirken, türbanlı olan arkadaşım kendisini koruyordu. Aynı erkek arkadaş, full mini etekli kızlara el kol şakaları yaparken bana yapmadığı dikkatimi çekti. Evet erkekler biz kızları kıyafetimizle değerlendiriyordu. Benim mini eteğim yoktu ve ben mini etek giymiyordum çünkü erkeklerin aç bakışları karşısında kendimi güçsüz hissetmek istemiyordum. Sonradan fark ettim ki; bende mini eteğimi kendimi korumak için dolabına hapsetmiştim.

2 yorum:

  1. çok saçma bir benzetme olmuş. nedense bana türbanlılar daha çekici gelir, fantastiktir. çoğu da böyle düşünür, emin ol

    YanıtlaSil
  2. aslında mesele giyim tarzı olduğu kadar bakış ve hal-hareket meselesi. sırf çocukluğundan beri alışageldiği için mini etek aşırı dekolte giyen arkadaşlarım var ama bakışlarıyla erkeklere fazla yaklaşmanızı tavsiye etmem sinyalini çok güzel veriyor. tabi istediğinde. ve aynı şekilde başörtülü biriside eğer işin mantığını kavrayamadıysa, bakışlarıyla davet ediyor. kendi kendilerini yokuşa sürüyorlar. göründüğün gibi ol yada olduğun gibi görün. bu kadar basit.

    YanıtlaSil