19 Ağustos 2010 Perşembe

İHH bu ramazan Pakistan'ın yaralarını sarıyor.

Pakistan Ramazan ayına yaralı girdi. Büyük bir sel felaketi sonrasında yaklaşık 2 bin kişinin öldüğü Pakistan'da milyonlarca kardeşimiz mağdur ve zor durumda. Yardımlar yetersiz kalıyor. Topraklarının beşte biri sular altında kalan Pakistan'ın çığlığı az da olsa duyulmaya başladı.

Yaşanan sel afetinden 2 bin insanın öldüğü 6 milyon insanın evsiz kaldığı Pakistan'da umutlar dışarıdan gelecek yardımlara bağlandı.



İHH-İnsani Yardım Vakfı, İslamabad'da kazanlarda pişirilen yemekleri hızlı bir şekilde sel bölgeleri olan Muzafferabat, Revalpindi ve Haripur'daki selzedelere ulaştırılıyor. Günlük 5 bin kişiye sıcak yemek dağıtılıyor. İHH Pakistan'a acil yardım malzemeleri götürecek bir kargo uçağı gönderme hazırlıklarını sürdürüyor. Kargo uçağı için bebek maması, ilaç, gıda ve tekstil malzemesi toplanıyor. Vakfın acil yardım sorumlusu Yaşar Kutluay, malzemenin tamamlanması için hayırsever iş adamlarından destek beklediklerini söyledi. Kutluay, bir doktor heyetinin de kendileriyle Pakistan'a geleceğini belirtti.



İHH İnsani Yardım Vakfı dün (18.08.2010) yaptığı basın açıklamasında, Pakistan’daki sel felaketine dünyanın yeterli ilgiyi göstermediğini belirterek, ”Türk halkı ve diğer ülkeler Pakistan’a derhal yardım etmeli” dedi. Pakistan’ın İstanbul Başkonsolosu Yousaf Junaid de ülkesinin karşılaştığı sel felaketinde Türk halkı ve hükümetinin her zaman yanlarında olduğunu belirterek, Türk halkından desteklerinin devamını istedi.


İHH İnsani Yardım Vakfı Başkan Yardımcısı Yavuz Dede şunları söyledi: ”Şu an 10 bin aileye sıcak yemek dağıtılıyor. 1500 aileye gıda kolileri dağıtıldı. İnsanlara elbise dağıtıldı, temiz içme suyu dağıtılıyor. Maalesef dünya Pakistan’daki sel felaketine şu ana kadar yeterli ilgiyi göstermedi. Acil olarak gıda dağıtımları artırılmalı, temiz su imkanı oluşturulmalı, giyinme ihtiyaçları giderilmeli ve kalabilecekleri çadır, branda temin edilmeli. Sağlık sorunları için sahra poliklinikleri kurulmalı. Türk halkı ve diğer ülkeler Pakistan’a derhal yardım etmeli.”



Bu arada Keşmir Cumhurbaşkanı Raja Zulkarnain, sel bölgesindeki acil yardım çalışmalarından dolayı İHH İnsani Yardım Vakfı'na bir teşekkür plaketi takdim etti.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder